Hírek

A Carographia Kft. 2018-ban támogatja a Bükk Hegyikerékpár Maraton sikeres lebonyolítását. Többek között turistatérképeket ajánlott fel, amelyek a díjazottak között lesznek szétosztva. A kiadó ezen kívül meglepetéssel is készül, amelyet az összes nevező megkap a rajtcsomagjában. Erről részletes infót később osztunk meg veletek. Azt mindenesetre már most elárulhatjuk, hogy nem egy szórólap lesz. :D

cartographia logo

A Paul Lange Hungary Kft., mint a Shimano magyarországi forgalmazója valamint a Nagy SE, mint a Bükk Hegyikerékpár Maraton szervezője örömmel jelentik be, hogy 1 + 2 éves főtámogatói szerződést írtak alá a rendezvény támogatására.


A megállapodás értelmében a 2018-as évtől a Shimano főtámogatói címet kap és technikai támogatója lesz a versenynek, melynek keretein belül szervizszolgáltatást is nyújt a rendezvényen.


A verseny szervezője, Nagy Ádám szerint sok év telt el főszponzor nélkül, nagyon örülünk annak, hogy újra van főtámogatónk, amely mellesleg a világ legnagyobb kerékpáripari márkája.


Horváth Szabolcs, a Paul Lange Hungary Kft. Marketing Menedzsere kiemelte a versenysport támogatásának fontosságát, valamint a kerékpárok technikai felkészültségének a kerékpározás élményére kifejtett pozitív hatását.


Természetesen a helyszínen az érdeklődők találkozhatnak többek között a márka újdonságaival, kipróbálhatják és összehasonlíthatják a különböző alkatrész családokat és megismerkedhetnek a Shimano tulajdonában lévő egyéb márkák termékeivel is, mint a Lazer fejvédők, PRO kerékpáros kiegészítők és Pearl Izumi kerékpáros ruházati termékek.


Mindkét fél bízik egy hosszú távú, a Profi és az amatőr kerékpársport fejlődését, s általánosságban a kerékpározás szeretetét elősegítő együttműködésben.


logo shimano

Bükk Maraton: Közép távon bevezetjük 2018-tól a PEDELEC kategóriát.

Jó taktikával lehetséges a rásegítés megőrzése a táv végéig, vagy nem, ez is a kihívás része.

tn 9

Sporttársak!

A lentiekben a kérdőíves felmérésünk eredményét bemutatjuk. Olyan kérdéseket tettünk fel, amelyek figyelembevételével tudjuk a Bükk Maratont alakítani az igényeitek szerint.

Bevezetjük 2018-től a mini és rövid távnak a korábbi időpontban az eredményhirdetést.

A 4 táv marad a jövőben is, a verseny előtti utolsó sávos nevezési díjat mérsékeljük 9000 Ft-ra, de nem adunk az ekkor nevezőknek startcsomagot. A dobogósoknak a jövőben igyekszünk bringás jellegű díjakat adni, mérskelten megmarad a jövő évi nevezés, illetve a mini távon továbbra sem díjazzuk. A startcsomagban a szokásos póló mellett növeljük a táplálékkiegészítőket.

Finisher érem beveztése 2017-ben megtörtént, ez 2018-ban is marad. A rajt időpontjai hasonlóak lesznek a korábbi évekhez, valamilyen kiegészítő programot próbálunk szervezni a hosszú és közép távos eredményhirdetés előtt. A nevezési díjért kapott szolgáltatásokat igyekszünk növelni, ez a start csomagban már látható lesz.

Találkozunk 2018-ban.

Üdvözlettel

Nagy Ádám

Kérünk benneteket, hogy a kérdőív kitöltésével segítsétek a munkánkat.

A 2017.10.24-ig kitöltők között kisorsolunk 3 db nevezést a 2018-as évre.

Kérdőiv

Kedves Sporttársak!

 

Köszönöm a részvételeteket a versenyünkön 2017-ben, nélkületek nincs verseny.

Köszönöm a támogatást az Egererdő Zrt, High5, Motorex, Mary-Ker Pasta Kft.,Tempo Sport Kft. cégeknek,valamint Felsőtárkány Község Önkormányzatának, remélem a jövőben is számíthatunk rájuk.

Köszönöm a Bükk Maratonban dolgozók, barátaim, ismerőseim és segítőim munkáját.

A 2017 évben először a verseny fenállásának történetében illetve ha jól tajékoztattak az Országos Mentőszolgálat esetében is először kerékpáros mentősök is segítették a balesetet szenvedő versenyzők minél előbbi ellátását. A pálya kettő veszélyesebb szakaszán bringás mentősök illetve az egyik gyorsabb lejtő aljában mentőautó állt személyzettel ha szükség lesz rájuk. Szerencsére nem kellett dolgozniuk, komolyabb sérülés nem volt.

Köszönöm a Bükk Maratont évek óta segítő Agria Speciális Mentő és Tűzoltó Csoport munkáját, több éve segítik versenyünket a balesetett szenvedett versenyzők ellátásával és természetesen az OMSZ-szel együttműködve koordinálva a mentést.  

Igyekszünk a véleményeteket figyelembe véve alakítani versenyünket, ezért kérem a hamarosan megjelenő kértdőívet minél többen töltsétek ki.

Találkozunk 2018-ban, a XVIII. Bükk Maraton időpontja 2018. augusztus 5.

 

Nagy Ádám

66

 

Kedves Titán Kupások!

A nagy hőségre való tekintettel a rajt időpontját áttettük 16:00-ra.

h1

A folyadékpótlásról egy külön könyvet lehetne írni, de mi most összeszedtük nektek a legfontosabb tudnivalókat.

A folyadék, mint víz, élettani szerepe igen jelentős hiszen a tápanyagok oldó anyagaként szolgál, felszívódásukat segíti, továbbá ugyancsak jelentős szerepet tölt be a testhőmérsékletünk szabályozásában.

Mivel egy átlag sportoló testtömegének 60-70%-a víz ebből következik, hogy a folyadékpótlás nagyon fontos, főleg a sportoláskor, ennek ellenére a sportolók jelentős része ezt elhanyagolja. Pedig nagyon oda kell figyelnünk a napi vagy a sportolás közbeni ml/órában szükséges folyadék mennyiségének bevitelére.

Mik lehetnek a folyadékhiány elsődleges tünetei?

  • Szomjúságérzet ami folyadékfogyasztásra ösztönöz,
  • Romlik a testünk hőleadása és elkezd „túlhevülni”,
  • Fejfájás, fáradságérzet, teljesítménycsökkenés, Görcsök kialakulása,
  • Sötétebb vizelet, ami kissé ammónia szagú,

De hogyan veszíthetjük el a folyadékot a szervezetünkből?

  • Vizet veszítünk a vizelet kiválasztással, széklettel, légzéssel, és legfőképpen verejtékezéssel.
  • Már csak a kilégzéssel is kb. 500ml/nap lehet!

Egy inaktív átlagember folyadékigénye már 20Co-nál is kb. 2liter/nap, 30Co-nál már 3liter/nap.

Ugyanez egy sportoló esetében már jelentősen megnövekszik, mivel a mozgás hatására keletkezett hőmérséklet szabályozására a test jelentős verejtékezésbe kezd, amivel ez az érték akár a sokszorosára nőhet.

Az alábbi táblázatban látható, hogy 3 különbözően verejtékező sportoló különböző hőmérsékleti viszonyok mellett mennyi folyadékot veszít el.

h4

A táblázat elég ijesztőnek tűnhet elsőre, igaz ezek az adatok csak becsült értékek és 90perc feletti sportolásra vonatkozik, de ebből is látszik, hogy a folyadék pótlása rendkívül fontos a sportló számára.

Mint tudjuk a versenyek és edzéseink javarészt 20-30Co között zajlik, így joggal kérdezhetjük: „Képesek vagyunk meginni 1-1,5 litert óránként?” A válaszom: „Talán!” de inkább hajlanék egy bizonytalan „Nem!”-re.

Egy sportoló átlagosan óránként egy 750ml-el kulacs folyadékot iszik meg, ami a fenti táblázatból kiindulva sok esetben jóval alatta van az szükséges mennyiségnek. Erre megoldás lehet a sűrű de kis adagban bevitt folyadék, ami kb.: 10percenként 100-200ml

Fontos, hogy fentiekből kiindulva mindig „deficitben” leszünk a folyadékbevitel és elvesztése terén, így már az edzés, de főleg a verseny előtt oda kell figyelni a folyadékháztartásunkra.

Sokszor tapasztalható, hogy a sportoló míg a rajtpisztoly el nem dördül órákat áll a tűző napon és semmilyen folyadékot nem vesz magához. Ez olyan, mint járó motorral órákat álló autóval, hosszú útra indulni. Tessék egy kulacsot megtölteni és a rajtig folyamatosan inni, inni, inni!

Elég-e nekem a folyadékpótlásra a víz?

NEM! Azaz 60 percig igen, elég a folyadékpótlásra a víz!

De nagy melegben SOHA nem hidratálunk csak vízzel! Az tartsuk meg a mosakodásra!

Például az 5km-es futótávon (15-35perc) még nem fontos a verseny közbeni folyadékbevitel de egy 10km-es távon (30-70perc) már indokolt. Ilyenkor pár korty menet közben a frissítőasztalról sosem árt. Persze ehhez nagyon fontos a rajtig a megfelelő hidratáltság fenntartása!  

De, térjünk vissza, hogy miért nem elég a csak víz? Fontos megjegyezni, hogy hosszútávon a túlzó csak „víz” bevitel önmagában kevés, és akár ártalmas is lehet. Egy sportoló nem csak vizet veszít el a különböző folyadékveszteséggel, hanem fontos ásványi anyagokat is, többek között nagy mennyiségű nátriumot (só).

Ennek pótlása különösen fontos, hiszen a szervezet folyadékháztartásának szabályozásában és legfőképpen az ideg- és izomműködésben tölt be lényeges szerepet.

99%-ban a folyadékhiány és a nátrium ásványi anyagnak az elvesztése okozza az izomgörcsöt és nem a magnézium!

Mi történik, ha csak vizet iszom?

Egyszerűen a túlzó vízfogyasztással a vérben alacsony lesz a nátrium koncentrációja azaz „felhígul”. 

Ezt úgy hívják „hiponatrémia”! Eleinte a koncentráció lassan esik, a tünetek általában kevésbé súlyosak és nem lépnek fel addig, míg a koncentráció nem válik vészesen alacsonnyá. Itt viszont már felgyorsulnak az tünetek: levertség, zavartság, izomrángások, izomgörcsök jelentkeznek.

Az extrém meleg környezetben a legnagyobb az esélye a kialakulásának, és a legveszélyeztetettebek a lassabb sportolók

Rendben, de akkor mit igyak és mennyi Nátriumra és magnéziumra van szükségem?

Egyszerű, olyan sportitalokat, amiben megtalálhatóak a szükséges elektrolitok összesége azaz ásványi anyagok.

Persze ez most egy eléggé lerázós válasz volt! A lényeg, hogy az adott sportital tartalmazzon normál esetben kb.: 200-400mg/adagot, de extrém melegben ez elérheti a 500-600mg-ot is.

Magnéziumra sportolás közben nincs szükség mivel izzadással kevés magnéziumot veszítesz így a pótlása preventív jelleggel van.

A High5 ZERO elektrolit pezsgőtabletta tartalmazz az összes fontos ásványi anyagot, amit a sportolással elveszítesz benne a nátriumot és a magnéziumot.

Extrém melegben duplán is használhatod, így megnöveled az ásványi anyagot a sportitalban ez már 480mg nátriumot jelent és így garantáltan elkerülheted a görcsöket!

Teljesen natúr, nem tartalmaz színezéket, ízfokozót, tartósítószert!

A nevében a ZERO annyit jelent, hogy nem tartalmaz szénhidrátot, tehát ha csak elektrolit pótlásra akarod használni akkor ez a te terméked. Csak dobj egy tablettát a kulacsodba és maradj hidratált egész nap anélkül, hogy extra kalóriát vinnél be a szervezetbe. De ezenkívül még sok mindenre kitűnően használható: Lássuk:

  • Energia gélek mellé kíválóan használható!
  • A hétköznapokban, a nagy melegben, ha az udvaron kertészkedsz vagy csak ide-oda sétálgatsz a városban, kiránduláson, de akár napozhatsz is a strandon, csak dobj egy ZERO-t a 1,5literes ásványvizes palackba és máris kész a tuti frissítőd. Kellemes íz, zero kalória, és minden szükséges elektrolit a palackban.
  • Edzőteremben, amikor csak 45-60 percet mozgunk, de fokozott a verejtékezés, akkor a legjobb a ZERO! 2 legyet egycsapásra! Fogyunk, mert nincs benne kalória, és megfelelően hidratálunk! Így bírni fogod a végét is!
  • Hideg téli napokon nincs otthon vagy az irodában forró tea? Semmi gond, ha van nálad egy ZERO. Melegíts vizet egy csészében és dobj bele egy ZERO-t 1 perc és kész, egy kellően intenzív ízvilágú forró ital.

Most Duplán megéri!!!

ZERO 1+1 Akció a Bükk Maratonon! Ha veszel egy ZERO Sports 20db-os pezsgőtablettát akkor AJÁNDÁKBA adunk még egyet!

h3

Az online nevezés és banki utalással a fizetés 2017.08.03-án 17 óráig lehetséges,

ezt követően már nevezés és fizetés csak a helyszínen 08.05-én 12-19 óráig,

valamint a külföldről érkező versenyzőknek 08.06-án 9 óráig lehetséges.

szivesen